Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati,Isteri yang dikasihi,Isteri yang solehah,Isteri yang sentiasa dihati,Amin, Ya Rabb.

Gagal berkali-kali tidak bermakna gagal seumur hidup!!!

Vaanakam!hello!!kalau reader blog ni ade yg dari keturunan india,die paham 1 perkataan je!!hehe. tp,ape mau risau.kitakan 1 Malayisa yang harmoni! Glurrrp.

dari entry gossip kite move ke tajuk yg lebih emosi sikit ala-ala hati ke hati kononnya!kikiki.Tp,ni bukan sesi luahan cinta ya!shuhhhhhhhhhh..nanti geli geleman 1 body korang! muahahhaaaa..

olrite!korang pernah x satu saat dlm hidup rasa diri ni mcm sgt demotivated?Rasa mcm semua perkara yang korang lakukan semua serba x kena.ataupon symptoms monopos dtg terlalu awal sperti rasa nak hangin 1 badan? Bukan geram dengan orang lain,tp geram dengan diri sendiri.Asyik-asyik x berjaya!! Then,dok questions diri sendiri kenapa?kenapa?kenapa? dan korang sendiri x mampu nak jawab.Agak merbahaya ckit bila perasaan mcm ni ada.kenapa?ntah! Then, timbul 1 perasaan iaitu rasa mcm jeles je tgk org lain yg senang sgt dpt ape yg korang susah sgt nak dpt..rasa mcm x guna pon ade jugak!pernah? sgt tipu kan kalau x pernah? kan!!!

act,kalau kita ada rasa cm ni,bagus jugak sebenarnye!ini pd pendapat aku yg tersendiri.Ia menunjukkan yg korang sgt ambitious & perasaan ingin berlumba-lumba dengan orang lain dgn tujuan yg positif! xde la korang berprinsipkan " ala...cukup la tu..." atau " ok la dari xde " ayat2 ni selalu di ungkapkan mereka yang pemalas je.Maaf kalau bahasa yang di gunakan terlalu sarcastic.hehe.As we noe,dalam dunia ni perlu ada matlamat.x salah kalau kite ni seorang yang suka berangan-angan.Angan-angan dalam hati & x kacau org ye.Jd,kalau orng mentertawakan angan-angan anda,diam je.1 day kalau angan-angan anda jd kenyataan,g cari balik org yang gelakkan kita tu n boooooooooo kat muka die sampai tempias air liur! muahahahaa..

dalam ghairah mengejar kemahuan & matlamat hidup,kite semua x kan terlepas dari tergelincir / terkeluar dari landasan yang sebenar.Dan perkara-perkara mcm ni yg melembapkan proses kita mengejar cita-cita & inilah yang di beri nama DUGAAN. Dugaan ni bukan mcm lalat ek...Dugaan datang bertujuan. Jd,apa korang lakukan kalau dugaan x henti-henti datang pada diri sendiri? perlukah sepangjang masa menangis di dlm toilet ketika mandi petang? Mandi pg kne cepat,nak g keje.hehe..dalam keadaan di landa dugaan bertalu-talu ni,korang akan rase fed up bila org dok ckp " Sabarla.. " rasa mcm nak melaung " Diammmmmmmmmm!! " ( Please dont do dis at home! )


So,cm ne korang nak releasekan semua benda yg tertekan dlm benak fikiran ni? Kalau CIS,menangis & buat x tahu.haha.nmpak mcm senang tp perit ye! Nak nangis kne sorok2. Nanti malu org tengok! muahhaaaa..Tp tahukah anda bahawa titisan air mata dapat menjadi teman dan menceritakan seribu masalah.Menangis merupakan amalan yang sihat dan dapat melapangkan tekanan minda dan jiwa.

Nak hadap sangat perasaan ni pon x guna jugak.life must go on rite? Hasil gugel & memerah otak sendiri,ni antara yang boleh di praktikkan.

1. Mungkin,b4 ni kita x selalu ingt pd-NYA.Jd,dugaan salah 1 cara dia nak kita dekatkan diri :) 



2. Chill. Dapatkan masa untuk duduk bersama sahabat handai yang pandai berjenaka dan berhiburlah bersama mereka.Jangan pandang enteng ye pd ketawa. Ketawa membantu meningkatkan keupayan pernafasan dan denyutan jantung, kegiatan otot-otot dan suhu badan juga dapat diaktifkan. Proses ketawa boleh membantu membuang toksid di dalam badan dan darah dapat berjalan dengan lebih lancar.Jom gelak!

3. Menyanyi.Korang bayangkan yang korang sedang audition Vokal bukan sekadar rupa.hehe.Korang boleh melepaskan stress dengan menyanyi dalam bilik air tanpa mementingkan sangat senikata lagu tersebut. Siapa tahu esok-esok boleh jd penulis lirik! kayo kau!

4. Ada jugak yang sarankan luah pd BFF.Sorry 2 say,CIS akn ckp x payah! manusia tetap manusia.CIS lebih prefer pendam dlm hati & biar ia berlalu je.Buat ape nak cerita kat orang ramai kerna kita  perlu hidup dalam simpati. MayB d real BFF boleh la kot! tp bukan semua org!nahas kau!hehe..

5.Solat tahajjud akan memberikan kita kekuatan jiwa untuk menghadapi dugaan. Rasulullah (s.a.w) juga diperintahkan oleh Allah untuk mengerjakan solat tahajjud sebagai persiapan sebelum diberi satu tugas yang sangat berat. Jika kita terasa hidup ini terlalu menekan, dan dada terasa amat terhimpit, segeralah mula untuk mengerjakan solat tahajjud dengan istiqamah. Kita akan mendapat kekuatan jiwa yang membolehkan kita menghadapi segala dugaan tersebut.

6. cuba kita fikirkan bahawa ada org lain lagi yg lebih susah daripada kita... sentiasalah bersyukur dgn ujian yg Allah beri dan berusaha + berdoa smga kita sentiasa dipermudahkan dan diberi ketenangan dalam menghadapi dugaan yg diterima.. Jangan sedih (La Tahzan) kerana Allah memberi hambanya ujian adalah tanda Allah sayangkan hambaNya, setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya cuma lambat atau cepat sahaja hikmah 2 akan dtg..


Apa-pun,be happy! Agak-agak korang down sgt,call siapa2 & ajak ke down town! sure happy pas2. muaahhhhhaaaaa :) 


No comments: