Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati,Isteri yang dikasihi,Isteri yang solehah,Isteri yang sentiasa dihati,Amin, Ya Rabb.

Thaqif dah besar lah mummy!

hello!jumpa lg.mood rajin menulis!Students final,so x perlu kacau mdm nak rehat setelah berhempas pulas satu sem mengajar!kih.kih.kih.

 hari ke-20!Merah lg kulit pria ni.Mummy da risau,gelap ke cerah.gelap ke cerah ni!hihi.

Petang semalam,seperti biasa sy ambil Thaqif di taska.Sampai je sy di muka pintu,Thaqif senyum dan melonjak-lonjak kegembiraan nampak muka sy!Fuhhhhhh!hilang segala penat mummy tengok anak mummy sgt aktif dan bersikap positive sebegitu.terus ambil Thaqif dari Mama Norm (Ibu Thaqif di taska) dan hug Thaqif kuat-kuat!! Thaqif kenal mummy eh.saaaaayang die!!mmuahhh!!mmmuahhh!!

Last 2 weeks,time tu Thaqif tengah main sendiri-sendiri.Mummy nak solat.Wo tanya Thaqif,"mummy mana mummy?" Thaqif mungkin belum mampu untuk mengangkat tagannya & tunjuk pd sy,tp Thaqif gerakkan biji matanya dan pandang ke arah sy! Ya Allah!! So sweet!! Terharu sangattttttt!! Tros hug Thaqif,"pandai nye anak mummy ni..." Kata-kata semangat supaya Thaqif menjadi anak yang bijak.

Biasalah,dah jd mummy.Hanya perkara kecil bisa menggugurkan jiwa ini! Ya!! mmg sy excited sbb sy belum pernah ada anak kecil.Malam td,4 pg.sy dengar Thaqif berbunyi "Ermmm..ermmmm...ermmmm" ingatkan nak susu,rupanya nak tunjuk stunt terbaru yang mungkin Thaqif baru mimpi malam td! Huk'aloh!! Mummy work la 2morrow sayang! Layankannn..Mcm mana stunt Thaqif? Angkat kedua-dua kaki tegak ke atas.Kedua-dua tangan memegang ibu jari lalu Thaqif pon berguling ke kanan dan kekiri dengan laju.Yang lawak,sy bg susu dan tepuk-tepuk sikit,si Thaqif tido semula! kah,kah,kah,Adakah sy melahirkan Mr. Bean ke 2 dunia?1 day kita bergu anak beranak join Raja Lawak.Daddy are not allowed sbb nanti org konpius kita buat lawak ke majlis Tahlil ni..?hihi.

lebih kurang beginilah aksi Thaqif 4pg kekiri dan kekanan.Lasak & Notty!
 
Jika anda follow FB sy,anda pasti tahu setiap malam,jam8pm Thaqif akan ada tuition class bersama Wo! Wo akan ajar bunyi & baca kisah dongeng.Kadangkala,sy nampak seperti Thaqif tidak mengendahkan apa yang dipelajari.Namun,hasil pembacaan mendapati ia normal. Bayi akan nampak seperti buat dono,tp sebenarnya he's learning! Nak dijadikan cerita,suatu hari kami keluar berjalan-jalan.Tiba-tiba ada ambulans lalu.Sy lihat Thaqif mencari bunyi tersebut & berkeadaan seperti berfikir.Mungkin teringat bunyi yang wo ajar "Niiii Nooooo Niiiiii Nooooo" Alhamdulillah.

dah.xda apa nak cerita lg.students sibuk datang suruh ajar untuk paper next week.Akhir kata,semasa mengandung sy mmg suka tengok baby mata besar & bulat :)

















2 comments:

Anonymous said...

bestnya baca kisah thaqif ni.. nak crite banyak lagi.. hehe

iyliaH said...

library ke ni??hihi.tunggu kisah si notty ni!